تاریخ : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 18 May , 2024
0
#والیبال_قهرمانی_مردان_آسیا

دبیرکل کنفدراسیون والیبال آسیا: قول‌ ایرانی‌ها برای یک میزبانی عالی در ارومیه عملی شد

  • کد خبر : 850
  • 31 مرداد 1402 - 22:40
دبیرکل کنفدراسیون والیبال آسیا: قول‌ ایرانی‌ها برای یک میزبانی عالی در ارومیه عملی شد
دبیرکل کنفدراسیون والیبال آسیا می‌گوید: امکانات موجود در سالن‌های ورزشی ارومیه در حد بسیار عالی قرار دارد به ویژه سالن شش هزار نفری که امکانات آن فراتر از AVC و در حد رقابت‌های FIVB است. ضمن اینکه از مردم ارومیه و مقامات آذربایجان‌غربی بابت استقبال گرم‌شان کمال تشکر را دارم.

آرکا آذربایجان: کنفدراسیون والیبال آسیا با اعتماد به قول‌های فدراسیون والیبال ایران، با تغییر میزبانی قهرمانی مردان آسیا از تهران به ارومیه موافقت کرد. این جمله‌ای است که کیاتیپونگ راتچاتاگرینگکای دبیرکل و هماهنگ کننده کنفدراسیون والیبال آسیا در گفت‌وگو با بولتن ویژه‌ی این مسابقات گفت و تاکید کرد از شور والیبال در ارومیه غافلگیر شده است. گفت‌وگوی ما با راتچاتاگرینگکای دبیرکل تایلندی AVC را در‌ ادامه می‌خوانید:

برگرازی مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا در ارومیه رضایت‌بخش بوده است؟*

ما بسیار راضی هستیم که این مسابقات به میزبانی ارومیه در حال برگزاری است. فکر نمی‌کردم که چنین امکانات خوبی در ارومیه وجود داشته باشد. امکانات موجود در سالن‌های ورزشی ارومیه در حد بسیار عالی قرار دارد به ویژه سالن شش هزار نفری که امکانات آن فراتر از AVC و در حد رقابت‌های FIVB است. ضمن اینکه از مردم ارومیه و مقامات آذربایجان‌غربی بابت استقبال گرم‌شان کمال تشکر را دارم. مدیران این استان از استاندار تا مدیران ورزشی آذربایجان‌غربی، برای گرفتن این میزبانی تلاش زیادی کردند و امکانات خوبی  را هم فراهم کردند.

* با توجه به اینکه دو ماه مانده به برگزاری مسلبقات، میزبانی از شهر تهران به ارومیه تغییر پیدا کرد، آیا این مساله برای AVC نگرانی به وجود آورد؟

ما در این مساله به فدراسیون والیبال ایران و آقای داورزنی اعتماد کامل کردیم. آقای داورزنی اطمینان کامل را به ما داد که ارومیه امکانات کامل و لازم را برای برگزاری این مسابقات را دارد. با اینکه ما اعتماد کامل را داشتیم، وقتی برای بررسی امکانات و تجهیزات به این شهر آمدیم، چه از لحاظ هتلینگ، چه ترانسفر و چه امکانات سالن‌ها، دیدیم شرایط خوبی وجود دارد. هتل‌ها خوب بود، مسیرها و خیابان‌های منتهی به سالن‌های بازی و تمرین وضعیت مناسبی داشت و سالن‌ها هم به جز نور که مشکل داشت، در مابقی مسائل عالی بود. البته نور هم در مراحل آماده‌سازی تجهیزات تقویت شد و به استانداردهای لازم رسید و به لحاظ کفپوش سالن‌ها و میله‌ها و تور، به سطح استانداردهای FIVB ارتقاء یافت. از مدیران محلی مسابقات و فدراسیون والیبال تشکر ویژه‌ای دارم که به همه قول‌هایی که داده بودند عمل کردند و توانستند در بالاترین سطح پذیرای ۱۷ کشور باشند و این یک ایونت بسیار بزرگ است و تاکنون همه چیز با خوبی پیش رفته است.

* عدم حضور مغولستان و انصراف این تیم ۴۸ ساعت قبل از مسابقات، چه جرایمی را شامل این تیم می‌کند و این جریمه‌ها به کجا تعلق می‌گیرد؟

براساس قوانینی که AVC دارد، با توجه به ۴۸ ساعت مانده به انصراف مغولستان، از آنجایی که جدول مسابقات با حضور این تیم چیده شده بود و پخش مستقیم بازی‌ها از تلویزیون هم برای آن در نظر گرفته بودیم و هتل و سایر امکانات برای آنها لحاظ شده بود، لذا شامل ۲۰ هزار دلار جریمه شدند که با توجه به قوانین، بخشی از آن مربوط به کنفدراسیون و بخشی دیگر هم شهر میزبان است. نامه رسمی این جریمه را هم به فدراسیون والیبال مغولستان ارسال کردیم و جدول زمانبندی. مربوط به این پرداخت جریمه هم مشخص شده است.

* آیا کنفدراسیون والیبال آسیا برای برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا، به شهر میزبان کمک هزینه‌ای هم پرداخت می‌کند؟

بله به شهر میزبان کمک مالی می‌شود اما نه کنفدراسیون بلکه فدراسیون والیبال ایران به شهر میزبان گمک می‌کند.

* و سئوال آخر، آیا قبلا به ارومیه سفر داشتید؟ اصلا درباره مردم این شهر به عنوان عاشقان والیبال چیزی شنیده بودید؟

نه قبلا سفر نکرده بودم اما وقتی در این شهر حاضر شدم متوجه شدم مردم ارومیه چقدر عاشق والیبال هستند. البته یک موضوع را هم باید بگویم. این مسابقات برای مردم ارومیه هم از یک جنبه دیگر قطعا مهم است چرا که این مسابقات برای کشورهای چین، هندوستان و کره‌جنوبی که جمعیتی نزدیک به چهار میلیارد نفر دارند پخش زنده  تلویزیونی می‌شود و وقتی مسابقه‌ای پخش زنده شود شما می‌توانید فرهنگ و آداب شهر میزبان را از این طریق تبلیغ کنید.

* از نحوه حضور تماشاگران و استقبال‌شان از باری‌ها رضایت داشتید؟

بله، ارومیه‌ای‌ها استقبال خوبی داشتند و به نظرم  حتی اگر امکان لازم برای حضور بیشتر بانوان در سالن مسابقات فراهم می‌شد ما با استقبال گرم بیشتری از سوی آنان مواجه می‌شدیم.

لینک کوتاه : https://arkaazarbayjan.ir/?p=850

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.