تاریخ : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 18 May , 2024
1
دبیر انجمن پیمانکاران عمرانی آذربایجان‌غربی اعلام کرد:

رکورد منفی آذربایجان‌غربی با طرح ۵۴ پرونده خلع ید پیمانکاران از پروژه‌های عمرانی استان

  • کد خبر : 998
  • 26 دی 1402 - 19:44
رکورد منفی آذربایجان‌غربی با طرح ۵۴ پرونده خلع ید پیمانکاران از پروژه‌های عمرانی استان
دبیر انجمن پیمانکاران عمرانی آذربایجان‌غربی گفت: استان ما با ۵۴ پرونده خلع ید پیمانکاران از پروژه‌های عمرانی استان، رکورددار است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آرکا آذربایجان، سیروس نیک‌مرام در نشست خبری، اظهار کرد: این انجمن از قدیمی‌ترین سندیکاهای کشور است که از سال ۵۴ با نام سندیکای شرکت‌های پیمانکاران ساختمانی آغاز به کار کرده است.

وی با بیان اینکه هیات مدیره ما هفت نفره بوده و دو بازرس داریم که هر سه سال یکبار توسط مجمع انتخاب می‌شوند، افزود: ۲۵۰۰ شرکت حقوقی پیمانکار عمرانی عضو این انجمن هستند که ۱۶۰۰ شرکت آن، عضو فعال محسوب می‌شوند.

دبیر انجمن پیمانکاران عمرانی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه در تمامی‌ رشته‌ها پیمانکار با رد‌ه‌بندی در ۵ رتبه داریم، خاطرنشان کرد: ۱۰ برابر بودجه عمرانی استانی ظرفیت پیمانکاران ماست؛ ضمن آنکه ۴۱۰۰ میلیارد تومان بودجه عمرانی آذربایجان‌غربی است که ۶/۶ درصد آن حق بیمه است. این حاکی از اشتغال حدود ۸۰ هزار نفر کارگر تحت پوشش شرکت‌های پیمانکاری است.

نیک‌مرام با اشاره به عضویت انجمن پیمانواران عمرانی آذربایجان‌غربی در انواع هیات‌های فنی استان، اظهار کرد: به طور مثال در هیات‌های حل اختلاف مالیاتی ما چهار عضو داریم و عضو دائم شورای فنی استان هم هستیم.

وی با بیان اینکه دبیرخانه صدور گواهینامه ایمنی پیمانکاران از اداره کار به انجمن پیمانکاران منتقل شده است، افزود: این موضوع برای اولین بار در کشور انجام گرفته است؛ همچنین علاقمندیم گواهینامه‌ی پیمانکاران نیز به همین‌ شکل به انجمن تفویض شود.

وی ادامه داد: تلاش ما این است که گواهینامه پیمانکاران به پروانه پیمانکاران تغییر یابد.

دبیر انجمن پیمانکاران عمرانی آذربایجان‌غربی در ادامه با بیان اینکه یکسری مشکلات ما باعث شده پیمانکاران ما در آستانه ورشکستگی قرار گیرند، گفت: از جمله مهمترین آنها عدم تخصیص به موقع بودجه به پیمانکاران ما ضربه زده است.

نیک‌مرام با اشاره به اینکه در ادوار پیشین مدیریتی انجمن پیمانکاران، مجوزی‌ از شورای فنی گرفتیم که در شرایط برابر به پیمانکاران بومی اعتماد کنند، خاطرنشان کرد: این موضوع مصوب‌ هم شد اما دستگاه های اجرایی آن را اجرا نمی‌کنند.

وی همچنین به طرح ۵۷ پرونده خلع ید پیمانکاران در شورای فنی استان طی سال گذشته، اظهار کرد: از این تعداد ۱۹ مورد تصویب شد، که از لحاظ طرح و تصویب خلع ید در کشور‌ رکورددار شدیم.

به گفته‌ی دبیر انجمن پیمانکاران عمرانی آذربایجان‌غربی، این موضوع از سال ۹۹ تشدید یافته و شرکت‌های پیمانکاری از سوی نهادهای نظارتی مورد سئوال واقع شده‌اند.

نیک‌مرام عمده علت تعداد بالای پرونده خلع ید در استان را عدم اشرافیت دستگاه‌های اجرایی به موضوع، ضعف دستگاه‌های اجرایی در برآورد قیمت پروژه، برداشت ناصواب از قانون، ورود دستگاه‌های نظارتی و بخشی هم ضعف پیمانکاران دانست.

وی با اشاره به فعالیت کمیسیون رسیدگی به تخلفات پیمانکاران در این انجمن، گفت: این کمیسیون به تخلفات پیمانکاران از پروژه‌های ناقص تا عدم اجرا به تعهدات و… رسیدگی می‌کند و محرومیت‌ها و جرایمی را برای شرکت‌ها در نظر می‌گیرد.

دبیر انجمن پیمانکاران عمرانی آذربایجان‌غربی در پایان با اشاره به برگزاری همایش کشوری نقش پیمانکاران در محرومیت‌زدایی و اشتغال‌زایی طی چهارم بهمن در اورمیه، افزود: در این همایش شخصیت‌های کشوری و استانی دعوت شده‌اند؛ یکی از مباحث مهم ما در این همایش توان پیمانکاران در اشتغال‌زایی است چنان‌که ادعای ما این است که می‌توانیم ۵۰ درصد بیکاران استان را جذب کار کنیم.

لینک کوتاه : https://arkaazarbayjan.ir/?p=998

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.