تاریخ : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 18 May , 2024
0
مدیرعامل موسسه فرهنگی و هنری آوا آفرین ایرانیان هامان:

بلیط‌های کنسرت آرمین زارعی در حضور مسئولان به فروش رفت / بلیط‌ها را مخاطبان واقعی خریدند / آماده شفاف‌سازی هستیم

  • کد خبر : 983
  • 20 دی 1402 - 19:48
بلیط‌های کنسرت آرمین زارعی در حضور مسئولان به فروش رفت / بلیط‌ها را مخاطبان واقعی خریدند / آماده شفاف‌سازی هستیم
متاسفانه سودجویان با دانش علاقه هنردوستان به خواننده مورد پسندشان، با استفاده از چندین دستگاه همزمان اقدام به خرید بلیط می‌کنند تا بتوانند آنها را به علاقمندان با قیمت گزاف به فروش برسانند.

علی عالیقدر – خبرنگار حوزه فرهنگ و هنر آرکا آذربایجان: هر جا پول هست، سودجویان هم مانند مگسان دور شیرینی، حول آن پرسه می‌زنند. مارکت موسیقی و برگزاری کنسرت علی‌الخصوص کنسرت‌های مربوط به خوانندگان پرمخاطب هم از سودجویی دلالان مصون نمانده و در هر کنسرت خواننده‌های پرهوادار، شاهد به راه افتادن بازار سیاه از سوی دلالان هستیم که با خرید پرتعداد، از طرق مختلف با قیمت‌های گزاف بلیط‌های خود را به هنردوستان و طرفداران خوانندگان می‌فروشند. برای نخستین‌بار شاهد بودیم موسسه کنسرت‌گذار «آرمین زارعی» در اورمیه با ابتکار عملی که به خرج داد، فرصت را از سودجویان بازار سیاه گرفت و تمامی بلیط‌ها را به علاقمندان واقعی این خواننده فروخت. در این خصوص با «امین بابازاده سنگر» مدیرعامل موسسه فرهنگی و هنری آوا آفرین ایرانیان هامان به عنوان برگزار کننده کنسرت‌ آرمین زارعی گفت‌وگویی داشتیم که می‌خوانید:

* آقای بابازاده بعد از مدت‌ها ما شاهد بودیم فروش بلیت کنسرت یک خواننده در اورمیه سه روزه و شش سئانسی شد. درباره کنسرت آرمین زارعی در ارومیه، صحبت کنید. آیا در فروش بلیط رکورد زد؟
– بله، خوشبختانه برنامه اجرای زنده موسیقی یا همان کنسرت آقای آرمین زارعی که مدت‌ها علاقمندان ایشان منتظرش بودند مجوزهای لازم را برای روزهای ۲۶ تا ۲۸ دی ماه امسال در اورمیه دریافت کرد و بدون حتی یک روز تبلیغ توانست در اولین دقایق آغاز عرضه بلیط رکورد بزند.
ما بلیط را در دو مرحله عرضه کردیم، ابتدا بلیط دو سئانس روز ۲۶‌ام عرضه شد که در دو دقیقه sold out شد و به سبب سرعت خرید جهت تنویر افکار عمومی و شفاف سازی بلیط ۴ سئانس روزهای ۲۷ و ۲۸ دیماه را در حضور مسئولان اداره کل ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی عرضه کردیم که حداکثر در ۵ دقیقه تمام بلیط‌ها به فروش رفت.
به گزارش وب سایت عرضه بلیط در لحظه شروع عرضه حدود ۶۰ هزار نفر به وب سایت مراجعه کردند که طبیعتا منجر به پر شدن سریع صندلی‌ها شد.
به علاقمندان این اطمینان را می‌دهم که تمام جایگاه‌ها باز بود و این حجم زیاد استقبال باعث سرعت بالای فروش بلیط شد.

* یکی از نکات جالب که شما برای آن همت گماشتید، مقابله با بازار سیاه بود. بازار سیاه چه آسیب‌هایی به مخاطبین برنامه‌های فرهنگی و هنری دارد؟

– بله خوشبختانه با همکاری دوستان و برای جلوگیری از متضرر شدن علاقمندان به هنر سعی کردیم با بازار سیاه مقابله کنیم و تقریبا هم به هدف‌مان رسیدیم. قطعا بازار سیاه بلیط یکی از بزرگترین معضلات اجراهای هنری هنرمندان پرمخاطب هست که موجب می‌شود علاقمندان واقعی نتوانند از برنامه هنرمند مورد علاقه خود استفاده کنند. متاسفانه سودجویان با دانش این موضوع و با استفاده از چندین دستگاه همزمان اقدام به خرید می کنند تا بتوانند بلیط‌ها را به علاقمندان با قیمت گزاف به فروش برسانند.
دلالان مانع علاقمندان به هنر و هنرمندان برای حضور در برنامه‌های فرهنگی‌اند. به نظر بنده باید دلالان شناسایی شده و قانونی وضع شود که ایجاد بازار سیاه و فروش بلیط به قیمت بالا جرم محسوب شود.

* فروش در بازار سیاه عمدتا به چه شکل انجام می‌گیرد؟
– متاسفانه سایت‌های معرفی و فروش محصولات، برای ایجاد بازار سیاه آگاهانه یا ناآگاهانه بستری را آماده کرده‌اند که دلالان می توانند از طریق این سامانه‌ها به فروش بلیط بپردازند. بنده معتقدم این سایت‌ها باید جلوی این کار را بگیرند. برای مثال متاسفانه در سایت معروف دیوار که خدمات ارزنده‌ای هم به مردم می‌دهد، شاهد فروش چندین برابر قیمت بلیط کنسرت‌ها توسط افراد سودجو هستیم. مدیران دیوار باید جلوی این کار را بگیرند.

* بنظر شما تاسیس انجمن مؤسسات فرهنگی و هنری در اورمیه باعث از بین رفتن تخلفات خواهد شد؟
– قطعا اتحادیه و انجمن در این راستا علاوه بر کمک به موسسات، به علاقمندان هنر، هنرمندان خدمات ارزنده ای خواهد داد. برنامه‌ریزی دقیق و به تبع آن شفافیت فعالیت‌ها از عواید این اتحادیه و انجمن خواهد بود تا از حقوق موسسات و مردم و علاقمندان هنر و هنرمندان دفاع کند و در کنار همه این موارد باعث تعاملات بهتر با سرمایه گذاران، ارگان‌ها و نهادهای نظارتی می‌شود.

* حاضرید بعنوان اولین مؤسسه فرهنگی و هنری استان برای اهالی رسانه تور خبری کنسرت برگزار کنید؟

– بله بنده قطعا از این تور خبری استقبال می‌کنم و شفاف‌سازی را یک اصل اساسی در کار می دانم.

لینک کوتاه : https://arkaazarbayjan.ir/?p=983

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.