تاریخ : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 18 May , 2024
0

آبی که در پرآب‌ترین شهر ایران، مردم را در مضیقه گذاشته است / در انتظار برخورد قاطع معتمدیان با ترک‌ فعل‌های احتمالی در آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی

  • کد خبر : 803
  • 25 تیر 1402 - 11:34
آبی که در پرآب‌ترین شهر ایران، مردم را در مضیقه گذاشته است / در انتظار برخورد قاطع معتمدیان با ترک‌ فعل‌های احتمالی در آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی
پیگیری‌های آرکا آذربایجان نشان می‌دهد آبی نزدیک به ۲۰۰۰ لیتر بر‌ ثانیه از این سد به تصفیه‌خانه گلشهر وارد می‌گردد اما در مدار تصفیه احتمالا بدلیل کاهلی و سوءمدیریت و یا ترک فعل، آب به میزان مناسبی وارد سایر مخازن تغذیه‌ای از این تصفیه‌خانه نمی‌شود.

✍ امید عظیمی- روزنامه‌نگار

آب این روزها در قسمت‌هایی از اورمیه با کمترین فشار ممکن برقرار است، طوری که شهروندان ساکن در این مناطق شهر در شست‌وشوی روزانه‌ی خود هم به مشکل خورده‌اند.

این در حالی است که این روزها آب سد شهرچای در رودخانه جاری نیست و مستقیم و با دبی مناسب وارد سیستم تصفیه‌خانه شهر می‌شود، چنان که پیگیری‌های آرکا آذربایجان نشان می‌دهد آبی نزدیک به ۲۰۰۰ لیتر بر‌ ثانیه از این سد به تصفیه‌خانه گلشهر وارد می‌گردد اما در مدار تصفیه احتمالا بدلیل کاهلی و سوءمدیریت و یا ترک فعل، آب به میزان مناسبی وارد سایر مخازن تغذیه‌ای از این تصفیه‌خانه نمی‌شود که همین مساله می‌تواند کاهش شدید آب و مشکلات پیرو آن یعنی قطعی و افت فشار در مناطق مختلف اومیه را در پی داشته باشد.

به نظر می‌رسد، کامیابفر رئیس امور آب و فاضلاب اورمیه که از منصوبین اداری و منسوبین رفاقتی خوش‌سیرت مدیرعامل پیشین آب و فاضلاب استان است، نتوانسته در حوزه مسئولیت خود توقعات را برآورده سازد چه آن‌که سوءمدیریت او خود را چند روزی است در افت فشار شدید آب مناطق مختلف اورمیه نشان داده است.

اشرفی مدیرعامل آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی که از زمان انتصاب‌اش دست به ترکیب مدیریتی این شرکت نزده است، باید بداند که آب و افت فشار یا قطعی آن مساله‌ای نیست که بتوان براحتی از کنار سوءمدیریت رخ داده برای آن عبور کرد. علاوه بر این ضروری است نهادهای ناظر هم مساله فوق را رصد کرده و با ترک فعل‌های احتمالی برخورد کنند.

فراموش شدنی نیست که معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی در دوره مدیریت‌اش در استان خراسان رضوی، طی یکی از جلسات، در پی افت فشار و قطعی آب مناطقی از مشهد، ضمن عتاب به مدیرعامل آب و فاضلاب آن استان، در همان جلسه به معاون امور عمرانی خود دستور داد آب منزل خود مدیرعامل آبفا خراسان رضوی را قطع کنند تا حال و روز شهروندانی که مدام با قطعی و افت فشار آب مواجه‌اند را بهتر درک کند.

امروز اورمیه و شاید دیگر شهرستان‌های آذربایجان‌غربی هم که مناطقی از آنها با افت فشار آب روبه‌رو هستند، همان انتظار برخورد قاطع با سوءمدیریت‌هایی را دارند که پیشتر از معتمدیان در خراسان رضوی به گوش‌شان رسیده بود.

لینک کوتاه : https://arkaazarbayjan.ir/?p=803

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.